|
V8club forum American car club Slovenia
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
DonAndrino
Pridružen/-a: 28.12. 2010, 09:15 Prispevkov: 435 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 18:10 Naslov sporočila: |
|
|
Banditova razlaga je povsem logična. Mogoče gre tu bolj za to, da smo splošno navajeni tiščat zavoro ob mirujočem vozilu, kar pa je povsem sprejemljivo, saj bi na ravnem g. Konverter avto počasi premikal naprej. Torej je držanje zavore potrebno predvsem iz nuje, da če stojiš ustavljen, stojiš ustavljen ( pri rdeči luči ).
V klancu pa bi tudi brez tega šlo, če bi avto bil ravno na takem klancu, da bi bil v D pri miru. Je pa držanje zavore stvar navade in kot sem dejal, nuje na ravnini. _________________ Ne V8 forum, V8 furam! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 18:32 Naslov sporočila: |
|
|
sonicus je napisal/a: |
Dajmo probat takole:
Sredi klanca je težko natovorjen voziček. Ki bi se seveda zapeljal dol po klancu, če ga ne bi pri miru držala dva človeka, recimo jima g. Bremza in g. Konverter.
Recimo, da ga v bistvu zadržuje samo g. Bremza, g. Konverter pa samo stoji zraven in ležerno drži roko na ročaju vozička - zanj je torej skoraj enako, kot če bi bil voziček na čisto ravnem terenu.
Zdaj pa recimo, da gre g. Bremza za grm scat, sedaj mora voziček na klancu zadrževati g. Konverter sam. Ali bo zanj enako ali bolj naporno kot poprej? |
Tale razlaga je za mojo logiko čisa neumnost. Lahko pa se motim. Ampak konverter stalno rine avto naprej tudi, ko ti držiš zavoro in klanec je pač neka ovira, ki opravlja popolnoma enako delo, kot zavora. Ali konverter ve kdaj ga ovira zavora in kdaj klanec? Še enkrat vprašanje, ki sem ga že zastavil, ali želiš povedati, da pritisk na zavoro sporoči konverterju, da mu ni potrebno več rinit naprej? Po moji logiki bi bila samo v tem primeru razlika med klancem in zavoro. _________________
www.cruisers-nation.com http://www.cruisers-austria.com www.rockabilly.si |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Uros
Pridružen/-a: 04.03. 2011, 00:33 Prispevkov: 690
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 21:47 Naslov sporočila: |
|
|
Tudi meni je Banditova razlaga smiselna, bode me edino dejstvo, da če si na klancu, želi ta kolesa vrtet nazaj, bremza jih pa drži na mestu. Ali se ne ta sila, da te nekaj vleče nazaj nekje pozna?
Kako je s turbino, ko je avto na miru - a je ta tudi pri miru ali se lahko vseeno vrti? Impeller je jasno se vedno vrti z istimi RPM kot motor, torej v idle nekje na 800 RPM. Kaj pa turbina v tem primeru? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 22:36 Naslov sporočila: |
|
|
Uros je napisal/a: |
Tudi meni je Banditova razlaga smiselna, bode me edino dejstvo, da če si na klancu, želi ta kolesa vrtet nazaj, bremza jih pa drži na mestu. Ali se ne ta sila, da te nekaj vleče nazaj nekje pozna?
|
To sem se tudi jaz že spraševal nekaj strani nazaj. Ampak spet po eni preprosti logiki ni razlike med klancem in zavoro. Konverter je naštiman da proizvaja nek določen navor, ko prestaviš v D se zaradi tega navora avto na ravni cesti lahko premakne takoj, ko spustiš zavor in doseže lahko neko določeno hitrost. Če medtem zapelješ na klanec so bo avto počasi ustavil, ker konverter ne bo sam od sebe začel proizvajati več navora in zato se tudi ne bo bolj matral in se ne bo olje pregrevalo. V bistvo je to enako, kot stisnit zavoro avto se ustavi, ker se proizvaja premalo moči.
Če je klanec prestrm, avto, ki "stoji" samo na konverterju leze nazaj in mislim, da je to dokaz, da konverter, olje in menjalnik nič bolj ne trpijo, kadar avto nepremično stoji na klancu. Če bi avto brez zavore stal tudi na vsakem zelo strmem klancu bi pomenilo, da konverter sam viša moč in bi bil zaradi tega posledično seveda bolj obremenjen.
Zgolj moje laično razmišljanje upam, da sem vsaj razumljivo napisal. _________________
www.cruisers-nation.com http://www.cruisers-austria.com www.rockabilly.si |
|
Nazaj na vrh |
|
|
_BANDIT_
Pridružen/-a: 23.04. 2006, 14:47 Prispevkov: 2219 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 23:10 Naslov sporočila: |
|
|
Uros je napisal/a: |
Tudi meni je Banditova razlaga smiselna, bode me edino dejstvo, da če si na klancu, želi ta kolesa vrtet nazaj, bremza jih pa drži na mestu. Ali se ne ta sila, da te nekaj vleče nazaj nekje pozna?
Kako je s turbino, ko je avto na miru - a je ta tudi pri miru ali se lahko vseeno vrti? Impeller je jasno se vedno vrti z istimi RPM kot motor, torej v idle nekje na 800 RPM. Kaj pa turbina v tem primeru? |
Se opravičujem, prej sem napisal eno napako. Impeler se seveda vrti s hitrostjo motorja, turbina pa je gnana preko olja, ki ga poganja impeler. In ta impeler je dejansko preko lamel prve prestave togo povezan z izhodno osjo menjalnika,ki potem poganja kolesa. Impeler poganja turbino in dokler sila avta na klancu ni večja od tiste, ki jo proizvede motor preko impelerja na turbino, se bo avto pelhal v rikverc in turbina se bo v bistvu vrtela v napačno smer. Šele ko bo klanec popustil ali pa motor dodal nekaj obratov in s tem energije, bo impeler uspel pognati turbino naprej in s tem avto premaknil naprej.
Edino ni mo jasno, kako naj ti dopovem, da sila klanca vpliva samo gibanje avta, v katero smer se bo gibal. Če je dovolj strm, bo sila motorja premajhna in bo avto še vedno lezel nazaj. Če bo klanec premalo strm ali pa bo cesta ravna, bo pač motor premagal maso avta in ga začel porivati naprej. Vse skupaj pa pač lahko premagajo bremze, ki so daleč najmočnejši element v tej enačbi. Bremze lahko ustavijo avto v katerikoli poziciji stoji,na klancu ali na ravnem, s pogonom na štandgasu ali pa brez. Šele v primeru, da bi voznik pognal motor na višje obrate, bi s tem preko konverterja prnesel dovolj energije, da bi premagal bremze. Ampak bi moral dati kar precej po gasu, ker bremze so full močne.
In ko ti stojiš na bremzi, na štandgasu in v prestavi, je čisto vseeno ali si v klancu ali ne, premaknil se ne boš, energija ki se izgublja, je pa ista kot če izpustiš bremzo in se odpelješ naprej ali nazaj ali pa stojiš na mestu, odvisno od naklona ceste. Energija, ki se izgublja je vedno le toliko, kolikor jo pride od motorja in ta je v teh pogojih vedno ista. _________________ http://www.zup-racing.com/ http://www.zupdesign.com/
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT!
Šravfaj in dirkaj..... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 23:20 Naslov sporočila: |
|
|
_BANDIT_ je napisal/a: |
Šele v primeru, da bi voznik pognal motor na višje obrate, bi s tem preko konverterja prnesel dovolj energije, da bi premagal bremze. Ampak bi moral dati kar precej po gasu, ker bremze so full močne.
|
Zelo težko, da premagaš zavore bo prej burnout, preverjeno, večkrat _________________
www.cruisers-nation.com http://www.cruisers-austria.com www.rockabilly.si |
|
Nazaj na vrh |
|
|
_BANDIT_
Pridružen/-a: 23.04. 2006, 14:47 Prispevkov: 2219 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: 10 Mar 2016 23:38 Naslov sporočila: |
|
|
Ok, to maš res ja. Mišljeno je bilo, da pač motor premaga bremze in zavrti kolesa. Pač gledano za tisti par koles, ki so gnane preko konverterja ane. _________________ http://www.zup-racing.com/ http://www.zupdesign.com/
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT!
Šravfaj in dirkaj..... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alfaromeo
Pridružen/-a: 29.07. 2008, 14:10 Prispevkov: 1790
|
Objavljeno: 11 Mar 2016 00:21 Naslov sporočila: |
|
|
OK.
Kdaj/ zakaj začnejo trpet gospodične Lamele ?!?! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Kštrwn
Pridružen/-a: 05.09. 2012, 23:22 Prispevkov: 222 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: 11 Mar 2016 08:33 Naslov sporočila: |
|
|
Nazadnje urejal/a Kštrwn 09 Maj 2017 22:27; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
_BANDIT_
Pridružen/-a: 23.04. 2006, 14:47 Prispevkov: 2219 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: 11 Mar 2016 09:12 Naslov sporočila: |
|
|
Kštrwn je napisal/a: |
Po razlagi abajca (če je mnejalnik ok), morajo biti lamele trdno sklenjene skupaj in menjalnik pripravljen v prvi brzini tudi pri štandgasu in samo čakati, da konverter začne obračati in že gremo. Tako, da lamele začnejo trpeti šele, ko se menja iz prve v drugo in tako naprej. Če je to tako, je čisto vseeno, ali držiš bremzo ali ne v primerno strmem klancu (da je avto na miru). |
Točno tako.
Lamele najbolj trpijo med prestavljanjem, v času, dokler jih bat ne stisne popolnoma. Zato dirkalni avtomatiki prestavljajo zelo hitro in trdo.
Al pa v primeru, ko imaš spredaj res brutalno mašino in full dobro trakcijo na kolesih. Takrat se tudi lahko zgodi, da lamele ne zdržijo pritiska injih obrne in zažge. _________________ http://www.zup-racing.com/ http://www.zupdesign.com/
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT!
Šravfaj in dirkaj..... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alfaromeo
Pridružen/-a: 29.07. 2008, 14:10 Prispevkov: 1790
|
Objavljeno: 11 Mar 2016 11:49 Naslov sporočila: |
|
|
Torej je skoraj nemogoče da iz gospodične Lamele nastane pićkin dim...
oziroma Pičkin dim nastane, ker je gospodična lamela slabo podmazana (nevzdrževanje mejalnika = ni menjav olja ali je olje neprvilno)
in hitrje/bolj grobo pretikanje menjalnika med prestavami, boljše je za Lamele. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Kštrwn
Pridružen/-a: 05.09. 2012, 23:22 Prispevkov: 222 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: 11 Mar 2016 12:35 Naslov sporočila: |
|
|
Nazadnje urejal/a Kštrwn 09 Maj 2017 22:27; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Uros
Pridružen/-a: 04.03. 2011, 00:33 Prispevkov: 690
|
Objavljeno: 11 Mar 2016 20:56 Naslov sporočila: |
|
|
Vidim, da je kar nekaj znanja tukaj na praktičnih izkušnjah in zdaj ko ste si nekateri vzeli še čas za obrazlago, lahko vsaj zase rečem, da vem nekaj več. Očitno sem si narobe razlagal delovanje TC-ja, ampak žal nimam (še) priložnosti, da bi vedel kaj več od "papirne teorije" tehnike delovanja v ozadju, tako da hvala! Rabil sem en čas, da sem dojel Ampak brez da dojameš pa nima smisla kimat, a ne
Zej morm sam še za rundo dat
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
abajc3
Pridružen/-a: 06.09. 2007, 17:51 Prispevkov: 2693 Kraj: ajdovščina
|
Objavljeno: 13 Mar 2016 14:01 Naslov sporočila: |
|
|
Kštrwn je napisal/a: |
abajc3 je napisal/a: |
Lock up nima nobene veze z overrun clutch. to je zgolj enosmerna sklopka, izvedbe so različne. vsem je skupno to, da se na njih vezan element lahko vrti samo v eno smer. |
In kakšno funkcijo ima pri avtomatskem menjalniku overrunning clutch (oziroma več funkcij)? Glede na to, da je nekje na izhodni osovini, ali ne lahko prepreči vrtenja v nasprotno smer? |
mal gledam specifično za te 46re menjalnik. sem se motil, overrunning clutch ni enosmerna sklopka (sprag) ampak samo ena izmed lamelnih sklopk. Ne vem točno kakšno funkcijo opravlja ker tega menjalnika še nisem imel narazen. bom pregledal ATSG manual če kej piše. definitivno pa ne upliva na to da avto na klancu ne bi lezel nazaj. to mi je zelo čudno. nasplošno je dogajanje s tem tvojim menjalnikom ena velika neznanka in mi ni jasno kaj je z njim |
|
Nazaj na vrh |
|
|
abajc3
Pridružen/-a: 06.09. 2007, 17:51 Prispevkov: 2693 Kraj: ajdovščina
|
Objavljeno: 13 Mar 2016 14:19 Naslov sporočila: |
|
|
Kštrwn je napisal/a: |
Skoraj nemogoče ni - obrabljajo se med prestavljanjem - tega pa je v življenski dobi menjalnika veliko več, kot čakanja pred semaforjem, pa naj bo to semafor na ravnem, v klancu, z zavoro ali brez |
res je.
nekateri menjalniki imajo določene sklopke prešvohne že v dizajnu in te sklopke rade zdrsnejo, ko menjalnik ni več v tip top stanju. en izmed teh primerov je th700 ter njegova 3/4 clutch. aftermarket ima za to rešitve v obliki boljših sklopk, power packov (tanjše lamele in železa, posledično lamela ali 2 več v bobnu), shift kitov...
kar se tiče stanja na klancu, mogoče bo to bolj razumljivo:
1. avto na klancu bremze držijo: pogonska gred miruje, menjalnik je v prestavi in sklopke držijo. iz tega sledi dogajanje v konverterju: IMPELER SE VRTI, TURBINA MIRUJE. nastaja toplota.
2. avto na klancu, nazaj ga drži motor: pogonska gred miruje, menjalnik v prestavi, sklopke držijo in ne zdrsujejo. zdrsuje pri zdravem menjalniku vedno konverter. dogajanje: IMPELER SE VRTI, TURBINA MIRUJE. nastaja toplota.
po logiki je obremenitev na konverter enaka v obeh primerih. to obremenitev konverter z lahkoto zdrži in olje sproti kroži skozi hladilnik. konverter je narejen za veliko večje obremenitve in zdrsovanje, recimo pri polnem pospeševanju. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|