|
V8club forum American car club Slovenia
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
eddyy23
Pridružen/-a: 27.11. 2011, 22:08 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: 13 Okt 2017 11:55 Naslov sporočila: Prihod Električnih vozil ,hibridov,avtomobilov na vodik itd |
|
|
Pozdravljeni,
danes sem bral temo o prepovedi vozil z notranjim izgorevanjem ,katera bodo prvič registrirana po letu 2030..zanima me kaj si vi mislite o tem? bomo še lahko vozili V8 motorje oziroma podobne zadeve?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
sonicus
Pridružen/-a: 20.08. 2012, 22:34 Prispevkov: 1064 Kraj: Lublana City
|
Objavljeno: 13 Okt 2017 22:55 Naslov sporočila: |
|
|
Tako, kot je cruiser napisal.
Pa tudi sicer, se pomoje ni pretirano za sekirat. Bodo slej ali prej malo 'popravili' tale ludi plan.
Ker prišel bo trenutek (če se ne bodo že prej spametovali), ko bo tem optimističnim fantom in dekletom nekdo pokazal izračun, da bi za planirano število elektroavtov morali zgradit verjetno vsaji cca 2-3 nove elektrarne, kakršna je NEK... Tak objekt pa se gradi minimalno 10 let, če bi se danes odločili zanj.
Pa verjetno bi bil potreben tudi zelo drag masiven upgrade državnega elektodistribucijskega omrežja (ni problem samo narediti toliko elektrike, moraš jo tudi spraviti do uporabnikov).
In šele potem pridemo do problemov kot: kako bodo ljudje kupovali električne avte za 30+ jurjev, če se dandanes večinoma prodajajo novi avti za 10-15 jurjev, saj bo folk popizdil..; in kje bodo baterije avta polnili vsi tisti, ki ne živijo v bajti - morali bi narediti desettisoče (stotisoče?) polnilnic na mestnih ulicah in blokovskih parkiriščih...
Skratka tole je vse skupaj povsem nerealno. _________________ Girls dig comfy SUVs that make them feel safe; fast cars only impress other dudes.
1997 Chevy Tahoe LT, 5.7 Vortec 4x4 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
eddyy23
Pridružen/-a: 27.11. 2011, 22:08 Prispevkov: 28
|
Objavljeno: 14 Okt 2017 08:25 Naslov sporočila: |
|
|
jaz upam da bomo še dolgo vozili ...ne pa nekakšne 900ccm mlinčke..in pa sploh avto na el mi ni zanimiv ..ni ga čez zvok ...
lep vikend... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Tomozuki
Pridružen/-a: 21.04. 2011, 14:11 Prispevkov: 164
|
Objavljeno: 16 Okt 2017 22:16 Naslov sporočila: |
|
|
Elektrike verjetno ne bodo smeli podražiti zaradi gospodinjstev (ali pač in s tem sprožijo socialno bombo), se pa sigurno obeta še davek na baterije oziroma njihovo razgradnjo. Pa ne se hecat. Že CO2 je za moje pojme bolj fiskalna dajatev kot kaj druga, takrat bodo pač morali nek nov davek pogruntat. Pa ne me narobe razumet; nisem proti električnim vozilom. Celo zelo fajn potegnejo in tiho grejo. Nenazadnje tudi sam vozim 4 električna vozila. Ampak na 3000-4000 mAh baterije Mi pa gre na živce ta gonja proti vsemu, samo da bi se dalo spet malo zaslužit (na nekem področju). Hm... Me prav zanima, kako bodo potem obračunavali nadomestilo za uporabo cest. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
Objavljeno: 16 Okt 2017 22:19 Naslov sporočila: |
|
|
@sonicus
Dobro napisano.
Ta naša država je res en smeh . kakšne ideje to ven mečejo
Medtem, ko je še cel kup dizelskih lokomotiv na Slovenskih železnicah in po Ljubljani vozijo smrdljivi in neučinkoviti dizelski avtobusi namesto električnega tramvaja ali vsaj trolejbusa, kot v vseh evropskih državah, da še cel kup druge svinjarije sploh ne omenjam, bodo te osli prepovedali nakup osebnih avtomobilov na notranje izgorevanje. Spet nekaj kar bo usekalo navadnega potrošnika z izpusti in mobilnostjo pa še vedno ne bo nič bolje. Namesto, da bi za začetek posodobili železnice in ves javni potniški promet, da bi bil učinkovitejši ter bolj uporaben in privlačen za uporabnika in bi se tako marsikdo odločil potovati drugače namesto avtomobila, bodo samo nekaj spet prepovedali in se ob tem hvalili kako veliko so naredili za okolje. Oslli! Pa ne politiki ampak slovenceljni, ki jim nasedajo. Mah , saj nima smisla, butelj ostane butelj.
Me pa zanima kam bodo z vsem izrabljenimi baterijami? Verjetno jih bodo zagrebli v kakšno jamo, gor pa njivo naredili. _________________
www.cruisers-nation.com http://www.cruisers-austria.com www.rockabilly.si |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alfaromeo
Pridružen/-a: 29.07. 2008, 14:10 Prispevkov: 1790
|
Objavljeno: 16 Okt 2017 22:50 Naslov sporočila: |
|
|
cruiser je napisal/a: |
@sonicus
Dobro napisano.
Ta naša država je res en smeh . kakšne ideje to ven mečejo
Medtem, ko je še cel kup dizelskih lokomotiv na Slovenskih železnicah in po Ljubljani vozijo smrdljivi in neučinkoviti dizelski avtobusi namesto električnega tramvaja ali vsaj trolejbusa, kot v vseh evropskih državah, da še cel kup druge svinjarije sploh ne omenjam, bodo te osli prepovedali nakup osebnih avtomobilov na notranje izgorevanje. Spet nekaj kar bo usekalo navadnega potrošnika z izpusti in mobilnostjo pa še vedno ne bo nič bolje. Namesto, da bi za začetek posodobili železnice in ves javni potniški promet, da bi bil učinkovitejši ter bolj uporaben in privlačen za uporabnika in bi se tako marsikdo odločil potovati drugače namesto avtomobila, bodo samo nekaj spet prepovedali in se ob tem hvalili kako veliko so naredili za okolje. Oslli! Pa ne politiki ampak slovenceljni, ki jim nasedajo. Mah , saj nima smisla, butelj ostane butelj.
Me pa zanima kam bodo z vsem izrabljenimi baterijami? Verjetno jih bodo zagrebli v kakšno jamo, gor pa njivo naredili. |
Ej stari ti si premal pozitvan.... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sonicus
Pridružen/-a: 20.08. 2012, 22:34 Prispevkov: 1064 Kraj: Lublana City
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 09:38 Naslov sporočila: |
|
|
Tomozuki je napisal/a: |
Elektrike verjetno ne bodo smeli podražiti zaradi gospodinjstev (ali pač in s tem sprožijo socialno bombo) |
Ma to pomojem ni tak problem. Običajni gospodinjski štrom je itah prešvoh za neko resno filanje elektroavtov, razen za tiste najmanjše in če imaš čas celo noč filat.
Če hočeš da je električar kolikor toliko uporaben, moraš imeti "hitro polnilnico" in na to pa lahko država vsekakor useka davek.
O teh zadevah sem bral in se že na drugih forumih pogovarjal. V litru bencina je ogromna količina energije, pride neka nora cifra 35 megajoulov. V polnem 50-litrskem rezervoarju povprečnega avta je toliko energije, da bi ekvivalent v sodobnih baterijah znašal menda 4 tone. Sicer so elektromotorji precej učinkovitejši od klasičnih, a še vedno bi rabil tono-dve baterij, če bi želel podoben doseg "na eno polnjenje", kot ga ima klasični avto. Seveda je to samo hipotetično, ker vlačiti tako težo je skoraj nemogoče in ti požre dodatno energijo.
Zato imajo električni avtomobili tako majhen doseg - večina maksimalno 200-300 km, kar je smešno, ampak večji doseg je ob trenutni tehnologiji baterij fizikalno nemogoč - razen če ima vgrajen bencinski generator (kot Chevy Volt).
In ni problem samo shranjevati toliko energije v bateriji, vso to silno količino elektrike je treba tudi "pretočiti" v baterijo. Če hočeš to narediti v doglednem času, so to noro močni tokovi. Ob hotelu Mons (pri LJ zahodni obvoznici) imajo dve hitri polnilnici za Tesla avtomobile - če se filata dva avta naenkrat, vlečeta menda toliko štroma kot ves hotel! _________________ Girls dig comfy SUVs that make them feel safe; fast cars only impress other dudes.
1997 Chevy Tahoe LT, 5.7 Vortec 4x4 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Tomozuki
Pridružen/-a: 21.04. 2011, 14:11 Prispevkov: 164
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 11:00 Naslov sporočila: |
|
|
Če je to res tako energijsko potratno, potem je vsa ta e-gonja kiki riki. Jaz mislim, da se zadeva ne bo množično prijela. Razen, če bo šlo na varianto Chevrolet Volta / Opel Ampere. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sonicus
Pridružen/-a: 20.08. 2012, 22:34 Prispevkov: 1064 Kraj: Lublana City
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 11:34 Naslov sporočila: |
|
|
Tomozuki je napisal/a: |
Če je to res tako energijsko potratno, potem je vsa ta e-gonja kiki riki. |
Hja, avtomobili so pač energijsko potratni - da 1-3 tone železja spraviš v pogon in vzdržuješ hitrost 100-130 kmh, se porabi velikanske količine energije. V litru bencina (ali dizla) pač imaš notri "skrite" toliko energije da to ni problem - če pa želiš poganjati elektromotor primerljive zmogljivosti, rabiš vso to energijo nekako pretočiti v baterijo in jo shraniti, cifre so velikanske.
Za primerjavo: v stanovanju imaš vseh porabnikov mogoče za par kilovatov (recimo če žena v nedeljo opoldne vklopi pečico in vse plošče na električnem štedilniku, pa da hkrati zalavfa kak pralni in sušilni stroj, pa še par porabnikov zraven, in če nimaš dobre el. napeljave, lahko že kako varovalko ven vrže. Avtomobilski elektromotor pa ima (mora imeti) vsaj 10x toliko moči kot vse električne naprave in aparati v povprečnem stanovanju skupaj... _________________ Girls dig comfy SUVs that make them feel safe; fast cars only impress other dudes.
1997 Chevy Tahoe LT, 5.7 Vortec 4x4 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Kštrwn
Pridružen/-a: 05.09. 2012, 23:22 Prispevkov: 222 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 11:55 Naslov sporočila: |
|
|
Da bi bili e-avti konkurenčni klasičnim, oziroma - ekološko pred njimi, je potrebno prej rešiti kar nekaj problemov, ki za zdaj zgledajo nerešljivi:
- pridelava elektrike mora biti zelena v celoti (razni teš-i in agregati odpadejo), drugače vse skupaj nima nobenega smisla, ker je bolje, da fosilno gorivo direktno pokuri avtomobil, kot pa da ga pokuri elektrarna ali agregat, z izgubami se pridela elektriko, z izgubami se jo transformira na omrežje, z izgubami se jo zopet transformira na polnilno postajo in s še večjimi izgubami se napolni baterija, z izgubami se jo spravi na kolesa-cesto.
- proizvodnja li-ion baterij je itak ekološko sporna, ne vemo, kako bo z reciklažo in koliko energije se bo porabilo za le-to. Moje osebno mnenje je, da kakršnekoli baterije pri mobilnosti niso učinkovite zaradi lastne teže in predstavljajo slepo ulico pri e-avtih (in stran vržen denar končnih uporabnikov, ko bo enkrat poplačan dolgoletni razvoj baterij in bodo kar naenkrat ugotovili, da je potreben prehod na drugo tehnologijo). Razmišljati bi bilo potrebno o nekem načinu stalnega odjema el. energije iz ceste - brezstično - za kar je potrebno predelati kompletno cestno mrežo. (v slo smo kar se tega tiče na boljšem, ker so ceste itak v ku..u in jih je tako ali tako potrebno pometat ven).
- vse skupaj nič ne pomaga, če ne najdejo rešitve za tovorna vozila - količina baterij, ki bi vlekla 40 ton spodobno daleč, kot jih vleče sedaj dizel, je nepredstavljiva in doda zraven toliko teže, da je izvedba sploh vprašljiva - smiselna.
-zadnja točka je mogoče malo alternativna, pa vendarle: Četudi se pridela samo zeleno el., četudi se avti vozijo-napajajo iz ceste in neomejeno daleč brez postanka, bo to rešitev za okolje le za kratek čas, dokler ne rešimo glavnega problema na zemlji: preveliko število prebivalcev, za prihodnost pa samo še povečanje in povečanje. Rast prebivalstva bi se morala definitivno ustaviti - kako se to reši na human način, vemo vsi, kako se bo to rešilo na nehuman način, pa vemo in bomo izkusili tudi vsi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Haderach
Pridružen/-a: 28.02. 2011, 15:15 Prispevkov: 560
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 13:39 Naslov sporočila: |
|
|
sonicus je napisal/a: |
O teh zadevah sem bral in se že na drugih forumih pogovarjal. V litru bencina je ogromna količina energije, pride neka nora cifra 35 megajoulov. V polnem 50-litrskem rezervoarju povprečnega avta je toliko energije, da bi ekvivalent v sodobnih baterijah znašal menda 4 tone. Sicer so elektromotorji precej učinkovitejši od klasičnih, a še vedno bi rabil tono-dve baterij, če bi želel podoben doseg "na eno polnjenje", kot ga ima klasični avto. Seveda je to samo hipotetično, ker vlačiti tako težo je skoraj nemogoče in ti požre dodatno energijo.
Zato imajo električni avtomobili tako majhen doseg - večina maksimalno 200-300 km, kar je smešno, ampak večji doseg je ob trenutni tehnologiji baterij fizikalno nemogoč - razen če ima vgrajen bencinski generator (kot Chevy Volt).
|
No ja ... Andrej Pečjak je že leta 2015 prevozil 826 kilometrov iz Berlina proti Švici z enim samim polnjenjem in povprečno hitrostjo 72 km/h. Pa ni imel avta nafilanega z baterijami. Link
Sicer je pa vsa ta gonija itak namenjena le obdavčenju malega človeka in poganjanju ekonomske mašine. Pa seveda počasni koraki k končnemu cilju - totalnem nadzoru nad vsakim posameznikom. Avto prihodnosti ne bo samo električen ... bo tudi stalno povezan v internet stvari in tudi avtonomen. Prednosti za povprečnega uporabnika bo veliko ... a kot vedno, se bodo z vsakim korakom k "napredku" zmanjšale človekove svoboščine.
Če je že govora o onesnaževanju v prometu, bi bilo pa fokus najprej potrebno usmeriti v letalski in ladijski promet. Nekje sem prebral, da samo 15 največjih kontejnerskih ladij spušča v ozračje toliko co2 kot vsi avtomobili na svetu skupaj. Pa ne gre se samo za izpuste co2 ... tudi gorivo je bistveno drugačno ... saj tam sredi morja v mednarodnih vodah itak nobenega ne briga, kaj spuščajo z dimnikov. Samo v bližini pristanišč/obale pa preklopijo (zaradi zakonskih regulacij o emisijah) na čistejše gorivo. Pri letalskem prometu je zgodba podobna ...
Zato tudi s 100% čistimi avtomobili zaenkrat ne bomo naredili nič ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
DonAndrino
Pridružen/-a: 28.12. 2010, 09:15 Prispevkov: 435 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 15:13 Naslov sporočila: |
|
|
Kar počasi fantje.
Do septembra 2015 si nihče ni belil glave z elektromobilnostjo, potem pa je izbruhnila dizelska afera in....
In danes vsi obljubljajo, obljubljajo, napovedujejo, dajejo študije, pa še ničesar resnega nikjer. Predvsem podjetja, ki do pred kratkim niso poznala elektromotorja (VW in njegove šipe na žgance), zdaj pa se širokoustijo, da bodo vodilni. Počasi.
Še Tesla, ki ima (kako ironično) še najbogatejše izkušnje pri izdelavi električnih vozil, realno gledano nima še pravih vozil za široke množice. Bodo, bodo ampak, če se jim z modelom 3 ne posreči bodo kmalu samo še spomin... Evropski proizvajalci pa so še desetletje zadaj.
To je spet samo nič drugega kot evforija. Razvoj je hiter, ampak ne pri kapitalnih spremembah v ureditvi sveta. Ker to elektromobilnost prinaša-popolnoma drugačno družbo gledano v celem. Službe, ki jih je danes na milijone na zemlji zavoljo nafte in vozil z notranjim izgorevanje-jih ne bo. Pa še avtonomna vožnja.
Ne bo šlo tako hitro, ne globalno, sploh pa ne v Sloveniji, kjer so več kot dve leti potrebovali za obnovo 15m dolgega mostu v Mednem. Kjer se vse šteje v desetletjih. EU? Počasi bo električni avto, najprej verjetno v (vele)mestih.
Pa potem so tukaj naftni lobiji (najmočnejši na svetu). Ne bodo si dali odvzeti te moči.
Stroka pa navaja na tisoče omejitev baterij, omrežij, proizvodnje energije, stranskega onesnaženja pridelave energije in proizvodnje (v glavnem) baterij....
Ni mi ravno Sergio Marchionne ( CEO FiatChryslerja ) simpatičen, ampak nedavno je povedal, da je zelo zadržan glede vse te evforije in da je tukaj v ozadju ogromno nejasnosti. Ferrarijevi kupci po interni raziskavi ne priznavajo drugega pogona kot V12 N/A ( malo še V8 kupujejo ).
Po moje je treba vse jemati s kancem trezne pameti. Eno je razviti in proizvesti nekaj električnih vozil, drugo pa je popolnoma preobrazit globalno človeško ureditev. Kajti menjava za potrošnika je enostavna, za sistem pa ne. Da pa mediji hujskajo, množice podlegajo in da naši bebci delajo traparije je pa tako jasno, kot to, da ima 1kg tisoč gramov.
Bo, ampak čez desetletja. Pa ne na vseh kontinentih. Afrika? Rusija? Južna Amerika? Prostranstva Kanade? Počasi. V8 bo še dolgo na sporedu, nič bat. Pa ko bodo počasi kupci ugotovili, da elektromobilnost le ne bo tako poceni, kot danes.... Ljudi pa briga samo cena, prihranek...
Sicer se pa sliši malce za lase privlečeno iz od smrdljivega dizla zakajene in zadušene Evrope v čisto elektro eko sveže ozračje v desetletju. Kot je Duke Nukem rekel : I guess pigs do fly. _________________ Ne V8 forum, V8 furam! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
Objavljeno: 17 Okt 2017 16:32 Naslov sporočila: |
|
|
Tomozuki je napisal/a: |
Elektrike verjetno ne bodo smeli podražiti zaradi gospodinjste |
Kaj ste mnogi res tako naivni? Seveda jo bodo podražili oziroma trošarine zraven obesili. Kaj mislite, da se bo država kar tako odrekla lepemu kupčku denarja, ki kaplja od prodanega bencina in dizla? Ko, če bodo el. vozila predstavljala velik delež vozil ne bo kilometer vožnje z njim nič cenejši, kot danes v povprečju stane kilometer z vozilom na notranje izgorevanje. Veliko bolj verjetno je, da bo celo dražji. _________________
www.cruisers-nation.com http://www.cruisers-austria.com www.rockabilly.si |
|
Nazaj na vrh |
|
|
El Camino
Pridružen/-a: 03.09. 2012, 21:58 Prispevkov: 264 Kraj: Grieskirchen
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|