|
V8club forum American car club Slovenia
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 04 Jun 2011 22:34 Naslov sporočila: 2001 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Pozdravljeni
Torej, pred nekaj meseci sem postal zadovoljen lastnik Jeepa. Kot omenjeno, gre za Grand Cherokee Limited, motorizacija je 4.7 V8. Moj prvi V8 in prvi avtomatik. Odlična kombinacija, mi je kar čudno ko včasih prestavljam tastov avto.
Do Jeepa je bila kar dolga pot. Že ko sem nabavljal prejšnji avto, sem želel ubosti terenca (sicer ne jeepa), vendar se kar nisem mogel odločit za nekaj pametnega in pristal pri - Zafiri
Ko sem se je po domače povedano naveličal, sem začel z aktivnim iskanjem nadomestka. Prvi pogoj od katerega nisem mislil odstopit je bil NE dizel in večja kubikaža (nekje od 2.5 navzgor). Zaradi dela potrebujem tudi solidno velik prtljažnik, zato sem najprej gledal za Sharani, potem za enim Voyagerjem (pravzaprav za http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3738066&show=1). To je bilo nekje proti koncu lanskega poletja.
Ko je zapadel prvi sneg se je spet začela muka z Zafiro (esp vzame moč in obstaneš sredi klanca...), hkrati pa se je prebudila želja po terenskem vozilu. Avtonet je spet delal 100 na uro, gledal sem razne micke, nissane in še kaj bi se našlo. Na jeepa sem naletel praktično po naključju, ker sem že v štartu pri iskanju nekako privzel da je premajhen (kar se prtljažnika tiče). Dobil sem možnost preizkusa in ugotovil da otroški sedež paše taman, prtljažnik pa s podrto klopjo postane ogromen.
Preden sem se ločil od Zafire je vseeno preteklo še kar nekaj kilometrov, predvsem na račun ogledov. Videl sem nekaj podrtij (kljub temu da sem že ob telefonskem pogovoru omenil, da sem resen kupec in da raje ne tratim časa z ogledom, če avto ni vsaj približno ok), vendar se mi je proti koncu januarja končno nasmehnila sreča. Jeep je izgledal solidno, na preizkusni vožnji težav ni bilo, češnja na vrhu torte pa je bila, da sem lahko dal v račun Zafiro, z nekaj malega doplačila z moje strani. Sem se kar veselil dvourne vožnje domov
Pet mesecev in skoraj 9.000 kilometrov kasneje sem še vedno zelo zadovoljen. Prejšnji teden sem opravil osnovno vzdrževanje - menjal sem olje in filtre v motorju in menjalniku. Kljub temu, da so me nekateri -neutemeljeno- strašili s ciframi 1000 eur za redni servis, lahko rečem, da se z malo iznajdljivosti, uporabo interneta in paypala da ogromno prihraniti. Pri nas se pač izkorišča relativno redkost znamke in strah lokalnih mehanikov (ker nihče noče šravfat amerikanca, pa še avtomatika za povrh) in so cene navite v nebo. Konkretno: ATF+4, pri nas na kmagu 20 eur/liter, iz nemčije sem ga dobil (s poštnino vred) za polovico te cene.
Še slikca:
_________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
abajc3
Pridružen/-a: 06.09. 2007, 17:51 Prispevkov: 2693 Kraj: ajdovščina
|
Objavljeno: 04 Jun 2011 22:41 Naslov sporočila: |
|
|
srečno vožnjo! tudi sam sem hotu kupit jeepa ko sm kupovau auto, in občasno mi je še vedno žal da nimam terenca ko vidim kako mamljivo blato... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
alfaromeo
Pridružen/-a: 29.07. 2008, 14:10 Prispevkov: 1790
|
Objavljeno: 06 Jun 2011 09:30 Naslov sporočila: |
|
|
Zgleda lep.
Koliko si dal? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cruiser
Pridružen/-a: 24.04. 2006, 16:29 Prispevkov: 6769 Kraj: Lublana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 07 Jun 2011 11:24 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za komentarje
@alfaromeo: Zafiro plus 1.500 €. Za moje pojme dobra kupčija, čeprav bi se mogoče dalo dobit še boljšo ceno (ker sem nabavljal v bistvu takrat ko imajo 4x4 najvišjo vrednost, če bi počakal recimo do zdaj, bi mogoče prihranil kakšnih 500 eur). Ampak sem vseeno zadovoljen, predvsem s tem, da se mi ni bilo treba posebej ukvarjat s prodajo zafire in ker nisem bil niti 5 minut brez avta (mi gre grozno na živce, ko sem glede prevoza odvisen od ostalih).
Sva se samo dobila, zapeljala, dogovorila in šla prepisat.
Sicer pa se moram počasi razgledat za olje za diferenciala in transfer case. Bom to počasi preko poletja nabavil, da pomenjam pred zimo (ko bo itak spet potrebno menjat olje v motorju). _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 15 Jun 2011 22:14 Naslov sporočila: |
|
|
Takole, danes sem preobul Granda. Ker je prejšnji lastnik dal gor nove Pirelli Scorpion Ice&Snow in imajo še ogromno profila, sem se odločil da jih raje prihranim za zimo.
Že nekaj časa sem brskal za primernimi kandidati, na koncu sem se odločal med General Grabber (ne spomnim se točnega modela) in Yokohama H/T S. Vzel Yokohamo, naročil sem pri Lekšanu v Postojni, kjer sem jih tudi premontiral. Kaže da so dobro scentrirane, ker na poti domov nisem opazil kakšnega tresenja in podobnega. Jutri grem do Ljubljane, tako da bom videl kako se zadeva obnese pri višjih hitrostih. Ostalih vtisov pa še nimam, 20 kilometrov je vseeno malo premalo, da bi lahko karkoli sodil o gumi
Še par fotk:
V kratkem nameravam očistiti throttle body in IAC, ker mi včasih nihajo obrati v prostem teku. Če to ne bo rešilo problema, sledi zamenjava IAC (idle air control valve) in TPS (throttle positon sensor).
Čez poletje bom nabavil še olje za diferenciala in transfer case, tako da se pred zimo -ko bom itak menjaval olje in filter na motorju- zamenja tudi to. Ker je treba za diferenciala dodati tudi nekaj limited slip aditiva, razmišljam o nabavi Royal Purple olja, ki ima ta aditiv v primerni količini že dodan. Transfer case za Quadradrive baje zahteva posebno olje (Mopar Transfer Case Lubricant) in ne ATF+4, sicer lahko samodejni priklop prednjega pogona preneha delat (v 4LO sicer še vedno deluje). Kje bom nabavljal še ne vem, moram malček pobrskat.
BTW, ima kdo izkušnje s predelavami izpuha? Američani na veliko stavijo Flowmasterje in podobno, vendar me skrbi da bi pri nas imel s tem težave na tehničnem. Če to drži, potem raje pustim tako kot je. _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 10 Jul 2011 21:36 Naslov sporočila: |
|
|
indijancek je napisal/a: |
V kratkem nameravam očistiti throttle body in IAC, ker mi včasih nihajo obrati v prostem teku. Če to ne bo rešilo problema, sledi zamenjava IAC (idle air control valve) in TPS (throttle positon sensor).
|
Jeep mi je pred kakšnima dvema tednoma prižgal CEL,ko sem preveril error kode mi je naznanil težavo s TPS. Malo sem preverjal situacijo glede cen in ugotovil, da se mi ga iz tujine ne splača naročat, ker razliko v ceni popušim na poštnini. Naročil sem ga pri Kmagu, obljubili so mi ga v roku enega tedna. Predračun sem plačal v sredo, TPS sem dobil naslednji teden v torek, vendar žal nisem imel časa za zamenjavo. Do danes.
V škatlici so bila poleg senzorja, tesnil in vijakov še navodila. Malček sem še pobrskal in našel eno pomembno zadevo, ki je ni v navodilih: pred zamenjavo je treba odklopit baterijo, sicer računalnik bojda ne "zazna" novega senzorja. Če je to res ali ne ne vem, jaz sem baterijo odklopil za čas posega. Vse skupaj je trajalo kakšno urico, ker nisem želel hitet.
Čeprav bi senzor lahko dosegel direkt, sem se odločil odstraniti cevi za zrak od filtra naprej (skupaj s tisto škatlo kjer piše 4.7 powertech v, tako da sem imel prost dostop tudi do throttle bodyja in IAC. TB nisem jemal dol, sem zgolj očistil kar sem lahko dosegel odzunaj. Nabavil sem neki sprej za zunanje čiščenje motorja, pošprical sem ga na papirnato brisačko in fajn zdrgnil vse skupaj okrog TB, odstranil in očistil sem tudi IAC, ki je bil kar fino zapackan. Naročil bom novega in ga zamenjal ob naslednjem rednem servisu (olje + filter), to bo nekje v jeseni.
Ko je bilo vse nazaj na svojem mestu in sem se prepričal da mi ne hodi noben vijak viška, sem priklopil baterijo in zagnal motor. Prede ko mucka. Prej so mi obrati običajno takoj šli na 2000 in potem počasi na okrog 1000 (v roku nekje 10-20 sekund, kakor kdaj), zdaj se ob zagonu dvignejo na dobrih 1000-1200 in se na hitro spustijo na normalnih 650-700. Me like a lot.
Menjava TPS je očitno "popravila" še eno zadevo, ki me je mučila zadnje tedne: med vožnjo pri hitrosti okrog 50 km/h sem recimo odpustil plin pred ovinkom in ko sem ponovno pospešil, je (včasih bolj, včasih manj) trdo menjalo iz 3 v 2 prestavo, podobno recimo za v klanec, ko sem na dnu klanca dal več plina - žbljam v drugo prestavo. Zdaj tega enostavno ni več. Prestavlja normalno, ko je potrebno brez rukanja in cukanja. Bom videl jutri, ko bom imel kakšno daljšo vožnjo, moram še malček sprobat.
Mi je pa super, da lahko sam odkrijem in popravim napake, to mi prihrani ogromno živcev z ubadanjem s servisi in izgubljanjem časa s čakanjem. _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sccs
Pridružen/-a: 11.05. 2011, 17:29 Prispevkov: 214 Kraj: sg
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 16:50 Naslov sporočila: |
|
|
lepo, morda bom meu kdaj kaj takšneka za družinski avto maybe some day
kolk pa majo kaj porabe? sklepam da ne neki pretirano - no kak za koga, tam 10-15L?
upam da ne več |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Feelsick
Pridružen/-a: 16.08. 2006, 15:35 Prispevkov: 1416 Kraj: Nazarje
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 18:10 Naslov sporočila: |
|
|
indijanček, za čiščenje vse okoli intake-a, se pravi ves tisti ogljik, ki je na loputah, ki gre težko dol, kupi v kakšni trgovini z avto deli ali na bencinski "carb spray" Jaz sicer uporabljam samo ameriškega, ki ga kupim v KTS-u, ker je res noro dober, drugače dobiš pa na bencinskah plavo piksno, mislim da je od STP-a, ima pa STP tudi brake cleaner, ki ti pa pomaga pi zavorah in povsod drugod kjer je potrebno kaj očistit do suhega.
Pri carb sprayu pazi ker gre barva dol, tako da ne špricat po kakšnih bravnih delih, brake cleaner je pa bolj prijazen do barve.
Če boš mogoče v kakšni trgovini z avto deli našel rumeno piksno carb spray, je boljši kot od STP-ja, včasih sem ga kupoval v GMT-ju, ampak ne vem če ga še imajo.
Aja, pa še to. Carb spray ne rabiš dat na cunjo, ampak samo pošpricaš, pustiš kako minuto, potem pa samo s polnim pritiskom spraya, vse spereš. Pa pazi na roke in kožo, ker peče če ga imaš nekaj časa gor. _________________ Used to be extremely anti diesel guy
It's better been judged by 12 then carried by 6
1998 Grand cherokee 5.2
1984 dodge B250 VAN
1984 Ford F250 6.9 IDI
1969 Mustang MACH 1 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 20:58 Naslov sporočila: |
|
|
sccs je napisal/a: |
lepo, morda bom meu kdaj kaj takšneka za družinski avto maybe some day
kolk pa majo kaj porabe? sklepam da ne neki pretirano - no kak za koga, tam 10-15L?
upam da ne več |
Za družinski avto se vsekakor obnese, prostora več kot dovolj tako na zadnjih sedežih kot tudi v prtljažniku. Če ti je to premalo, lahko daš na streho še kovček.
Pri meni se realna poraba (torej ne tista po BC-ju) giblje nekje med 15 in 16 litri. V pol leta sem imel najnižjo porabo nekaj pod 13 litri, najvišjo pa nekaj čez 19. Glede povprečne porabe mi BC laže za kak liter navzdol (mislim da mi kaže 14 in nekaj). S tem je pač tako, da če na to nisi "pripravljen" pred nakupom, se ga v kratkem znebiš ali pa se pač sprijazniš. Jaz sem se pozanimal že prej in sem vedel, kaj me čaka. Ampak mi to odtehta vse težave, ki sem jih prej imel z dizli (kjer sem z nizko porabo kao privarčeval... za naslednjo veliko okvaro) _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 21:03 Naslov sporočila: |
|
|
Feelsick je napisal/a: |
indijanček, za čiščenje vse okoli intake-a, se pravi ves tisti ogljik, ki je na loputah, ki gre težko dol, kupi v kakšni trgovini z avto deli ali na bencinski "carb spray" Jaz sicer uporabljam samo ameriškega, ki ga kupim v KTS-u, ker je res noro dober, drugače dobiš pa na bencinskah plavo piksno, mislim da je od STP-a, ima pa STP tudi brake cleaner, ki ti pa pomaga pi zavorah in povsod drugod kjer je potrebno kaj očistit do suhega.
Pri carb sprayu pazi ker gre barva dol, tako da ne špricat po kakšnih bravnih delih, brake cleaner je pa bolj prijazen do barve.
Če boš mogoče v kakšni trgovini z avto deli našel rumeno piksno carb spray, je boljši kot od STP-ja, včasih sem ga kupoval v GMT-ju, ampak ne vem če ga še imajo.
Aja, pa še to. Carb spray ne rabiš dat na cunjo, ampak samo pošpricaš, pustiš kako minuto, potem pa samo s polnim pritiskom spraya, vse spereš. Pa pazi na roke in kožo, ker peče če ga imaš nekaj časa gor. |
Bo treba kaj takšnega nabavit preko e-baya, ampak bi mi prišlo v poštev samo če bom nabavljal še kaj drugega. Poštnina iz US le ni tako majhna. Tako da bo verjetno prej padel tisti STP.
Throttle body pa nameravam enkrat odmontirat v celoti dol in ga dobro očistit, ampak moram prej tesnilo nabavit. Sicer sem bral, da se ga načeloma na 4.7 da ponovno uporabit, ampak ne bi rad reskiral v primeru da poškodujem staro tesnilo. Better safe than sorry. _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 21:20 Naslov sporočila: |
|
|
Tudi ta vikend ni minil brez ukvarjanja z grandom. Konkretno sem imel težave z desnim vzvratnim ogledalom, ki mi je - odpadlo. Na avtocesti, pri hitrosti okrog 130 km/h opazim, da se ogledalo divje trese in nekaj trenutkov kasneje praktično obvisi samo na kablih za ogrevanje. Upočasnil sem na odstavni pas, žena pa je steklo za silo spravila nazaj na mesto in zvila celotno ogledalo noter. K sreči je bila naslednja pumpa slabih 10 kilometrov naprej, tam sem kupil navaden lepilni trak in vse skupaj ovil na nekaj mestih, da se mi steklo ne raztrešči po tleh.
Nabavil sem neko silikonsko lepilo od Pattexa, super duper fleksibilno, obstojno tudi na mrazu/vročini. Super, sem si mislil. Ampak žal samo mislil.
Steklo in ležišče sem previdno očistil (predvsem steklo, ker nisem želel poškodovati grelnega elementa), namazal s pattexom, dal skupaj in stisnil. Pustil sem par ur, da lepilo stisne, potem pa sem šel na testno vožnjo, da vidim kako zadeva stoji. Po treh metrih je steklo že napol viselo ven in ker sem imel še nekaj opravkov, sem ga samo zalepil nazaj z lepilnim trakom.
Ko sem prišel domov, sem vse skupaj poslal v 3 krasne in se odločil poskusiti še enkrat, tokrat mi ni bilo mar za grelni element (ki ga na koncu sicer nisem poškodoval).
Takole je ogledalce izgledalo preden sem se ga lotil:
Takole pa očiščeno:
Sproti sem očistil še kontakte, ki so začeli oksidirati.
Očiščen nosilec:
Za ponovno lepljenje sem uporabil Tesin dvostranski lepilni trak. Najprej sem z dvema manjšima kosoma preveril, če vse skupaj sploh drži:
Najprej sem imel v planu en ali dva večja kosa lepilnega traka, vendar sem se pozneje odločil za takšno varianto:
Najbrž ne bodo popustili vsi naenkrat
Pripravljeno za združitev:
And done!
Na testni vožnji je držalo ko šus, danes sem bil v Ljubljani in tudi po AC ni težav. Imam/imel sem sicer nekaj pomislekov pred uporabo Tese, zaradi zime (ker uporabljam gretje ogledal - vprašanje, kako bo zdržalo nihanje temperatur). Če se izkaže, da slabo drži, bom pač odklopil grelni element. _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 21:38 Naslov sporočila: |
|
|
Pa še eno zadevo sem zrihtal že takrat ko sem menjaval TPS, ampak kaže da sem pozabil napisat.
Odkril sem, da so tla na sovoznikovi strani povsem namočena. Po malček brskanja sem odkril, da gre bodisi za zamašen odtok vode iz klime ali pa pušča pečka za gretje. Ker je poletje, sem bolj sumil zamašen odtok, vendar sem vseeno pregledal nivo hladilne tekočine, ki je bil -hvalabogu- tak kot mora biti.
Postopek za popravilo zamašenega odtoka je v bistvu zelo enostaven: poiskati moramo odtok, zavrtati manjšo luknjo (jaz sem uporabil 5 mm sveder) in s kompresorjem izpihati odtok. Sam luknje nisem permanentno zaprl, ampak sem jo samo prelepil z izolir trakom, tako da bom vsake toliko "pihnil" noter in sproti držal odtok čist.
Je pa to baje kar "standardna" napaka tako pri tej (wj) in prejšnji (zj) generaciji.
Ah, bo že res kar pravijo - It's a Jeep thing. You wouldn't understand. _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
snake
Pridružen/-a: 18.04. 2009, 09:16 Prispevkov: 4373 Kraj: primorska-dolenska
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 22:06 Naslov sporočila: |
|
|
Kot sem že enkrat omenil...............za mokroto poleti v avu je največkrat kriv zamašen odtok kondenza od klime. _________________ HUDO.....HUJŠE.......COBRA 427
UDOBNO........UDOBNEJŠE..........CADILLAC ELDORADO
GMC pick-up
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
indijancek
Pridružen/-a: 12.02. 2011, 00:10 Prispevkov: 227
|
Objavljeno: 19 Jul 2011 22:38 Naslov sporočila: |
|
|
Največkrat že, so pa tudi slabše variante. Kot omenjeno, puščajoča pečka, baje se pri GCjih rado zgodi tudi, da pušča tesnilo okrog vetrobranskega stekla. Sem ga namakal dobrih 10 minut, pa k sreči ni nič puščalo. Raje preverim vse možnosti... _________________ Nič več 2001 GC 4.7
Naprodaj:
- senzor pritiska olja za 4.7 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
V8club forum Seznam forumov
-> Predstavi svoj ameriški avto |
Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Naslednja
|
Stran 1 od 10 |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|